Försäljningsvillkor
1. Frakt
En fraktkostnad om 49kr tillkommer inom Sverige.
Hämta i vår butik - Du kan även hämta ditt paket i butiken utan några som helst kostnader. Ett mail kommer att skickas till dig när paketet är redo att hämtas. Glöm inte att kolla skräpposten. Från och med att mejlet om att paketet finns att hämta ut har man 14 dagars ångerrätt och måste hämta ut sitt paket inom denna tiden för att kunna ångra sig.
2. Betalningsalternativ/betalningsvillkor
Klarnas betalningsalternativ
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:
Betala inom 30 dagar: Betalningstid är 30 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 30 dagar finner du här.
Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.
Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.
3. Leveranser
Beställningar som görs före klockan 12.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-4 arbetsdagar inom Sverige.
Paketen levereras av DHL till närmsta utlämningsställe.
4. Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden.
5. Transport
Janap.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss. Det är även kunden som ansvarar för att returen packas ordentligt. Skadade returer som kommer tillbaka till oss pga bristfällig paketering återbetalas ej.
6. Ångerrätt, öppet köp och byten
Privatkunder har rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att paketet finns att hämta ut på ditt ombud. Eventuella returer måste alltså skickas tillbaka inom den tiden - annars blir det en icke godkänd retur och vi måste låta paketet gå i retur till dig.
Varorna måste returneras i originalskick samt originalförpackning. Kartonger till skor/stövlar måste skickas tillbaka med emballage runt om själva originalkartongen. Var försiktig med smink, parfym och dylikt när du provar kläderna. Vi förbehåller oss rätten att ta ut kostnaden av en eventuell värdeminskning om varan inte skickats tillbaka i samma skick som när du erhöll dem.
Lägg i följesedeln och markera vilka varor ni returnerar och väldigt gärna med en liten kort kommentar om varför så vi får feedback som gör att vi kan förbättra oss.
Använd den utskrivna returfraktsedeln som vi skickat med och lämna in paketet på ditt ombud. En returkostad om 59kr tillkommer även vid retur. Returer som skickas tillbaks efter ångerrätten (14 dagar) debiteras med 99kr. (Detta gäller endast paket som kommer tillbaka 1-4 dagar efter ångerrätten) Annars går paketet i retur till dig och en faktura skickas ut på frakten.
Om du vill göra ett byte så skicka ett mejl till oss först för vidare instruktioner.
Vid REA på 30% och uppåt debiterar vi 99kr vid retur istället för 59kr. (Undantag vid sommar/vinter REA och erbjudanden)
* OBS. Vid vår årliga sommar/vinter REA och på speciella erbjudanden så gäller inte ångers/bytesrätten. Detta gäller plagg på 50% rabatt och uppåt. Därför skickas ingen retursedel med i beställningen.
Vi eftersträvar att framställningen av plaggen i vår webbshop ska vara så nära verkligheten som möjligt. Vi kan dock inte garantera att alla bilder exakt återger plaggets verkliga utseende. Exempelvis kan vi inte garantera att de proportioner och färger som visas i webbshoppen exakt återger plaggens verkliga proportioner och färger. Hur färgerna återges beror t.ex. på din skärm, ditt grafikkort samt övriga inställningar i din enhet. Färger kan också upplevas olika i olika ljus och miljöer.
7. Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss via e-post salongjanap@gmail.com innan du skickar något. Lägg även med följesedeln så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss. Reklamationen måste dock ske inom 5 dagar från att du mottagit din order. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
8. Skadade varor
När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till salongjanap@gmail.com.
9. Återbetalningar
Återbetalning sker via Klarna. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.
10. Köp
Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Janap.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och Janap.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress.
11. Priser
I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Janap.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.
12. Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll.
13. Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post salongjanap@gmail.com). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter (se vår Sekretesspolicy).
14. Ej uthämtat paket
När ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 150 kr.
15. Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/
Jana P AB
Org – 559266-6068
Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på salongjanap@gmail.com.